Perquè arribi a tothom

18/1/10

Imatges que em fereixen el cor

En qüestió de menys d'un més l'espècie humana m'ha colpejat per dos cops allà on fa més mal. Al cor.

No es tracta d'un problema personal derivat de la familia, els amics o vés a saber qui, no, es tracta, simplement, de dues imatges sortides als diaris de tirada nacional.

El primer impacte va tenir lloc el 15 de desembre. L'edició de El Periódico contenia tres imatges d'una lapidació a Somàlia (clickant sobre el Periódico podeu veure les imatges en qüestió). Acusat d'adulteri, el reo fou colgat fins a la cintura i apadregat fins a la mort. Mentrestant, la senyora que va mantenir les suposades relacions sexuals amb l'apadregat era fuetejada 100 vegades!!

Avui, 18 de gener, fullejant La Vanguardia, he descobert una nova imatge que m'esmicola el cor, que m'ensenya els instints més detestables de la nostra espècie. Aquesta vegada la imatge es correspon a Haití. Diuen que sempre plou sobre mullat, i si això no és prou, una persona que suposadament 'roba' aliments de primera necessitat és lligat de peus, despullat i linxat fins vés a saber quin punt.

Les imatges són dures, sí. Però el que em fa mal no és veure un cadàver ensangrentat, rebentat, no. El que em fa mal de debó és que en ambdós casos apareixen terceres persones. Les unes descarrregant tota la seva força i ràbia sobre uns cadàvers immòbils amb pals i pedres, amb cares desencaixades, acarnissant-se sobre un cos indefens. Les altres observant, indiferents, el salvatge esdevenir dels fets.

En quin cony de món vivim!?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

L'ésser humà és el més brutal d'entre tots els animals que viuen al planeta. Els altres només maten per amenjar, per a sobreviure. Els humans per diners, ràbies, enveges, creences, poder...

xiuli ha dit...

quanta rao Albert, i quina llastima... pero sens dubte podem aprendre a ser millors cada dia que passa!!