Perquè arribi a tothom

30/3/10

Sioux Connection

OLIANA. ROC DEL RUMBAU.
Via:
SIOUX CONNECTION. 230 metres, 6b i Ae, V+ Obligat (ressenya clikant el títol)

Equipació: Parabolts, portar 14-15 cintes.

Cordada: Benji i Xiuli

Descripció: L'aproximació és curta i senzilla. Passat Oliana prenem direcció Peramola i després girar a l'esquerra cap a Castell-Llebre. Aparcarem al final de la pista i en breus 10 15 minuts, resseguint les fites ens plantarem a peu de via.
La via té 7 llargs, que potser no superen el 6a+/6b ja que quan la cosa es posa tiesa podem anar de parabolt en parabolt. Està molt ben assegurada! Els dos llargs que se les porten són el 2on i el 4rt ja que cal lluitar-los en lliure, però el dur de debò és el 5è que en qualsevol cas es pot passar en artificial. Qui ho destigi pot fer ús d'un strep però gràcies al bon equipament podem deixa'l al cotxe.
Pel descens farem 4 ràpels desde les reunions 7, 6, 5 i 3 que ens deixaran de nou a peu de via tots ells molt ben equipats.

Comentaris: Desconeixia la paret i gràcies al Pep Musach i les seves recomenacions ja li hem près la mida. La via és guapa i disfrutona, sobretot els llargs I, II, IV i V. El III i els dos últims són de pur tràmit. Jo em quedo sobretot amb el II i el IV. L'aspecte negatiu és que la roca està força descomposta en alguns trams.

Anècdota o no, em va caure el reverso que lògicament dono per perdut i massegat, però vaig poder posar en pràctica el dynamic tan per assegurar de segon com per rapel.lar: corda = cua de porc!
Algunes fotos en breu..... (el tema de la càmera és collonut, resulta que ara em van robar la darrera...)